Aktualności

RAPORT: Bariery i szanse dla rozwoju aktywności fizycznej w Polsce

Intensywne życie zawodowe i natłok domowych obowiązków to przeszkody dla aktywnego stylu życia. Rodzice nie zawsze mają czas, by zadbać o swoją kondycję fizyczną. Dla 45 proc. dorosłych najczęstszą formą aktywnego spędzania wolnego czasu są spacery i jazda na rowerze. Dużą popularnością wśród seniorów cieszą się z kolei siłownie plenerowe. Badani zgodnie twierdzą, że zajęcia sportowe dzieci są obciążeniem dla budżetu domowego. 

Orliki, hale sportowe czy siłownie plenerowe na stałe wpisały się w polski krajobraz. Obiekty coraz częściej sezonowe są takie potrzebne jak dzieci, jak i dorosłych. Ponad 70 proc. badanych pozytywnie ocenia jakość infrastruktury sportowej w okolicy domu. Dużą rolę w jej rozwoju na poziomie mają też jednostki samorządu terytorialnego. To właśnie zaangażowani samorządowcy dbają również o prawidłowe funkcjonowanie organizacji sportowych i promują aktywność fizyczną w swoim regionie. Zajęcia wf często pierwszy raz, kiedy dzieci stykają się ze sportem. Szkolna infrastruktura sportowa nie zawsze spełnia oczekiwania uczniów. Dzieci i młodzież często decydują się na dodatkowe aktywności fizyczne, a 39 proc. rodzic je je razem z nimi. Młodsi uczniowie najchętniej wybierają grę w piłkę nożną i lekcje tańca. Licealiści spędzają czas na siłowni i zajęciach fitness. rodzic je je razem z nimi. Młodsi uczniowie najchętniej wybierają grę w piłkę nożną i lekcje tańca. Licealiści spędzają czas na siłowni i zajęciach fitness. rodzic je je razem z nimi. Młodsi uczniowie najchętniej wybierają grę w piłkę nożną i lekcje tańca. Licealiści spędzają czas na siłowni i zajęciach fitness.

Raport pt. „Bariery i szanse dla rozwoju pola badawczego w Polsce” powstał dzięki wsparciu finansowemu partnera projektu, Fundacji LOTTO im. Haliny Konopackiej. Badanie jakościowe w dniach 24 września-10 października 2019 roku za pomocą zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) i pogłębionych wywiadów indywidualnych (IDI). Badanie ilościowe w technice CAPI. W badaniu wzięli udział dziewczęta i chłopcy w wieku 11-19 lat, badania i dziadkowie, nauczyciele wychowania fizycznego ze szkół i średnich oraz przedstawiciele samorządu terytorialnego.