...
Skip links

Światowid | czerwiec 2022: Summertime Sadness

Tematem przewodnim ŚWIATOWIDA w lutym 2022 roku były nastroje Polaków w okolicznościach pierwszej od lat pełnoskalowej wojny w Europie. Badanie z czerwca 2022 skupiało się na metodach walki Polaków w subiektywnie pojmowanej, coraz trudniejszej sytuacji finansowej, która była w największym stopniu spowodowana inflacją. Wciąż na horyzoncie czaiło się widmo wojny.

Dokładnie rok temu Polacy czuli, że sprawy generalnie idą w złym kierunku. Wybijało się poczucie przytłoczenia, obaw o gospodarkę i własne finanse, a także zmęczenie wojną w Ukrainie. Szukali nie tylko oszczędności, ale też winnych wciąż wzrastającej inflacji.

Więcej interesujących insightów znajdziecie w raporcie!

POBIERZ CAŁY RAPORT!

ŚWIATOWID: Summertime Sadness_S

O Światowidzie

Celem projektu jest stworzenie niezależnego systemu zapewniającego dostęp do bezstronnej informacji na temat stanu emocji społecznych w Polsce.

IBRiS w cyklach trzymiesięcznych przeprowadza pogłębione badania dotyczące opinii i nastrojów Polaków. Badania te różnią się od zwykłych pomiarów obecnych w przestrzeni informacyjnej, opartych głównie na badaniach ilościowych, gdzie badane są bądź stałe wskaźniki, bądź ocena aktualnych wydarzeń. W większości przypadków dostępne publicznie badania pozwalają ocenić zdarzenia z perspektywy czasu, ale ich wartość prognostyczna dla antycypowania zmian społecznych, które dopiero się uwidocznią jest mała. W ramach projektu będziemy opierać się na wynikach pogłębionych badań jakościowych, które pozwalają wyprzedzająco zidentyfikować emocje społeczne, a także określić wektory zmian aktualnych nastrojów społecznych. Projekt jest finansowany ze środków własnych Fundacji.

This website uses cookies to improve your web experience.
Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner
Explore
Drag
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.