Skip links

Światowid | czerwiec 2022: Summertime Sadness

Tematem przewodnim ŚWIATOWIDA w lutym 2022 roku były nastroje Polaków w okolicznościach pierwszej od lat pełnoskalowej wojny w Europie. Badanie z czerwca 2022 skupiało się na metodach walki Polaków w subiektywnie pojmowanej, coraz trudniejszej sytuacji finansowej, która była w największym stopniu spowodowana inflacją. Wciąż na horyzoncie czaiło się widmo wojny.

Dokładnie rok temu Polacy czuli, że sprawy generalnie idą w złym kierunku. Wybijało się poczucie przytłoczenia, obaw o gospodarkę i własne finanse, a także zmęczenie wojną w Ukrainie. Szukali nie tylko oszczędności, ale też winnych wciąż wzrastającej inflacji.

Więcej interesujących insightów znajdziecie w raporcie!

O Światowidzie

Celem projektu jest stworzenie niezależnego systemu zapewniającego dostęp do bezstronnej informacji na temat stanu emocji społecznych w Polsce.

IBRiS w cyklach trzymiesięcznych przeprowadza pogłębione badania dotyczące opinii i nastrojów Polaków. Badania te różnią się od zwykłych pomiarów obecnych w przestrzeni informacyjnej, opartych głównie na badaniach ilościowych, gdzie badane są bądź stałe wskaźniki, bądź ocena aktualnych wydarzeń. W większości przypadków dostępne publicznie badania pozwalają ocenić zdarzenia z perspektywy czasu, ale ich wartość prognostyczna dla antycypowania zmian społecznych, które dopiero się uwidocznią jest mała. W ramach projektu będziemy opierać się na wynikach pogłębionych badań jakościowych, które pozwalają wyprzedzająco zidentyfikować emocje społeczne, a także określić wektory zmian aktualnych nastrojów społecznych. Projekt jest finansowany ze środków własnych Fundacji.

This website uses cookies to improve your web experience.
Cookie Consent with Real Cookie Banner
Explore
Drag