Skip to content Skip to footer

W prowadzonych badaniach wykorzystujemy zarówno wszystkie tradycyjne i od dawna sprawdzone techniki badań rynku i opinii, jak również te najbardziej innowacyjne, oparte najczęściej o technikę pomiaru internetowego, a także call center i IVR, a także o techniki pomiaru quasi-etnograficznego. Dotyczy to zarówno narzędzi i metodologii badań jakościowych, jak i ilościowych oraz desk research (analiza danych zastanych). Poniżej przedstawiamy krótkie opisy najczęściej stosowanych przez nas technik pomiaru w prowadzonych badaniach rynkowych i społecznych.

ClientGeorgina BakerYear2022AuthorCornelia JacksonShare

CAPI

Bezpośredni standaryzowany wywiad kwestionariuszowy wspomagany komputerowo: ang. Computer Assisted Personal Interview. Badanie polega na tym, że ankieter odczytuje pytania respondentowi i zaznacza odpowiedzi na urządzeniu mobilnym (np. laptop/tablet) podczas bezpośredniego kontaktu z respondentem. CAPI to metoda stosowana między innymi wtedy, gdy badania przeprowadzane są w miejscach publicznych, np. podczas imprez, w centrach handlowych itp. Do podstawowych zalet takiej techniki zbierania danych należą:

Możliwość prezentowania uczestnikom badania materiałów wizualnych i audiowizualnych (np. reklam, elementów graficznych).

Większe prawdopodobieństwo wypełnienia całej ankiety ze względu na bezpośrednią obecność wykwalifikowanego ankietera.

Weryfikacja poprawności wprowadzanych danych przez system komputerowy Możliwość poznania opinii osób bezpośrednio po odwiedzeniu określonego miejsca czy skorzystania z usługi.

Biuro

Warszawa —
Aleje Jerozolimskie 96

biuro@ibris.pl

22 266 00 15

Social media

© 2024 Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych