CATI – metoda telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo;
CAWI – wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony WWW;
CASI – wspomagana komputerowo technika badania sondażowego polegająca na tym, że respondent samodzielnie wypełnia ankietę, wpisując swoje odpowiedzi do komputera przyniesionego przez pracownika organizacji badawczej;
CAPI – metoda badawcza polegająca na przeprowadzeniu wywiadu z respondentem przy użyciu urządzeń mobilnych (tj. laptop, palmtop), na których zapisywane są udzielone odpowiedzi;
PAPI – metoda zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku i opinii publicznej, bezpośredni indywidualny wywiad kwestionariuszowy w formie papierowej.
IDI – metoda badawcza sprowadzają się do bezpośredniej rozmowy badacza (moderatora) z pojedynczym respondentem;
FDI – zogniskowany wywiad grupowy;
Eksperyment;
Obserwacja;
Desk Research.